Jedná se o takové prostředí, které je definovatelné jako komplexní a často se měnící prostředí v němž se firma nachází. Společnost se musí snažit především pružně přizpůsobovat. Makroprostředí na činnost podniku působí neustále a proměnlivě.
A) EKONOMICKÉ FAKTORY ovlivňují kupní sílu spotřebitelů a strukturu jejich výdajů. Jsou to : a) skutečné příjmy b) úroveň cen a životních N c) výše úspor a úroková míra d) výše úvěrů a úroková míra podle změn v úrovni příjmů a struktuře výdajů lze rozdělit spotřebitele do tržních segmentů a . MAKROPROSTŘEDÍ – prostředí, které nepřímo ovlivňuje zákazníka – demografické prostředí = zabývá se studiem populace (snižování a zvyšování) – ekonomické prostředí = průměrná zda, když se v podniku bude zvedat podnik je na tom ekonomicky líp – přírodní prostředí = povodně, Spolana – znečištění – technologické .
Apr Marketingové makroprostředí zahrnuje podle Kotlera a Armstronga tyto faktory: demografické prostředí, ekonomické prostředí, přírodní prostředí, technologické prostředí, politické prostředí a kulturní prostředí. Nov Každý, kdo se zajímá o marketing si uvědomuje, že se nachází v určitém prostředí. To můžeme (nebo spíše musíme)rozdělit na MIKROPROSTŘEDÍ a MAKROPROSTŘEDÍ. Je to stejné jako u ekonomie – kdo jí více studoval JJ). Definice marketingového prostředí: Činitelé a síly vně . Klíčová slova: marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí , Porterův model pěti sil, PEST analýza, SWOT analýza, dotazníkové šetření.
The bachelor´s thesis is divided into theoretical and . Různé síly a trendy vytvářejí pro firmu příležitosti a hrozby, které se musí velmi pečlivě sledovat a využívat.
Existuje šest sil, resp. Demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické a kulturní. Každého správného podnikatele by mělo zajímat obyvatelstvo, . Studium lidské populace z hlediska velikosti, hustoty, rozmístění, věk, pohlaví, rasy, zaměstnání a dalších strategických údajů.
Trendy: - obyvatelstvo stárne. X rozvedení) - poptávka po . Jako marketingové prostředí označujeme veškeré prvky a vlivy, které v současné době nebo v budoucnu ovlivňují nebo budou ovlivňovat schopnost firmy rozvíjet se a udržovat si úspěšné obchody a vztahy se svými cílovými zákazníky. Tyto prvky a vlivy marketingového. Kapitola by vám měla pomoci: □ definovat specifika makroprostředí , □ ukázat správný postup analýzy makroprostředí , □ najít hlavní vlivy makroprostředí , □ vysvětlit význam jednotlivých vlivů makroprostředí.
Klíčová slova trendy, globální makroprostředí , proces trychtýře, demografické prostředí, ekonomické prostředí, . Pokud společnost potřebuje konkrétní reakci určité skupiny, například důvěru, příznivou pověst nebo dar ve formě peněz či času, musí vytvořit nabídku, která je pro tuto skupinu dostatečně atraktivní, aby vyvolala příslušnou odezvu. Zatím jsme sledovali mikroprostředí firmy. V další části se zabýváme makroprostředím. Základní klasifikace faktorů prostředí managementu: Mezinárodní prostředí. Břicháč Tom a Lucie autor: Kosačík Tomáš, Strachotová Lucie.
Domácnost bez odpadu autor: Johnsonová Bea. Malý pražský erotikon autor: Hartl Patrik . Situační analýza (situation analyse) je všeobecná metoda zkoumání jednotlivých složek a vlastností vnějšího prostředí ( makroprostředí a mikroprostředí), ve kterém firma podniká, případně které na ni nějakým způsobem působí, ovlivňuje její činnost, a zkoumání vnitřního prostředí firmy .
Jsou to vlivy politicko-regulativní, ekonomické, technické a technologické, demogra- fické, geografické, kulturní, historické, . Společnosti by mohly vydělat velké jmění, kdyby dokázaly vyřešit kterýkoliv z následujících problémů: léčbu rakoviny, chemickou léčbu duševních chorob, odsolování mořské vody, účinnou léčbu obezity, chutnou nutriční . Oct FAKULTA PŘÍRODOVĚDNĚ-HUMANITNÍ A PEDAGOGICKÁ. Katedra: Katedra tělesné výchovy. Studijní prograEkonomika a management. Analýza mikro a makro prostředí PFT, spol.
The analysis of micro and macro environment PFT. May Teoretická část přináší definice základních pojmů jako je situační analýza, makroprostředí a mikroprostředí. Dále hodnotí odborné zdroje a určuje metody a postupy vhodné k provádění analýz.
Praktická část přináší analýzu společnosti 1. Identifikace konkurence a určení trendů. Charakteristika firmy, 5. Strategická analýza okolního prostředí společnosti je nutná k tomu, abychom jsme si byli vědomi jeho vlivů a abychom jsme byli lépe informováni o situaci, ve které se naše společnost nachází. V dnešním prostředí neustálých změn tvoří strategická .
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.