Jak se dělá jogurt v jogurtovači

Výroba jogurtu v jogurtovači. Ahoj všem šikovným hospodyňkám :-) nedávno jsem objevila, že se dá dělat domácí jogurt , za pomoci mléka a třeba jogurtu Hollandia…„vysockovala“ jsem od své mamky jogurtovač , ale bohužel na něm není ani název, a ani návo a vzhledek k tomu, že jogurty dělala mamka . Místo jogurtovače , peřin a různých dek používám termosku(plastová), do které natočím teplou vodu z kohoutku. Po zhruba - hodinách hotovo!


Samozřejmě Selský jogurt , ale i Choceňský jogurt.

Po delším uložení převládají bakterie, které dělají jogurt sice jemnější a konzistentnější, ale hlenovitější a méně kyselejší. Léto je jako stvořené k mlsání něčeho chutného a hlavně chladivého. A když nechceme ani moc přibrat, pak určitě přijde vhod dobrý jogurt. Vyrobit si ho doma není příliš pracné, zvlášť když si na pomoc přizveme speciální zařízení, tzv. Podívali jsme se proto na zoubek současné nabídce.


Buď do malých skleniček do jogurtovače , které používám pouze na to, abych si v nich udělala jogurt jako další kulturu nebo do větší nádoby. A ještě jeden dotaz začátečníka – pro syna budu dělat z plnotučného mléka z mlékomatu a když budu chtít udětat pro nás smetanový, v jakém poměru se k mléku .

Dostala jsem k narozeninám jogurtovač , ale v návodu se nikde nepíše, jestli se mléko nejdřív zahřeje a přidá se do něj jogurt , nebo se do skleniček plní zastudena. Na netu to každý popisuje jinak. Bílý jogurt není jen oblíbená potravina těch, kteří chtějí žít zdravě, ale také geniální ingredience teplé i studené kuchyně. Věděli jste, že jeho domácí.


Naplněné skleničky uložím do zapnutého jogurtovače (já jsem použila produkt od firmy Steba – Joghurt Maker JM 2) a poté důkladně zavřu kryt. Takto nechám jogurt zrát asi . Tento recept je hlavně pro majitele Sušičky nebo Sous Vide lázní, protože s oběma těmito přístroji je výroba domácího jogurtu možná, dokonce i. Prodávají se i jogurtovače , ale pokud máte jeden z těchto přístrojů, už nepotřebujete nic dalšího. Jogurt je sametový a pevný, ta nižší teplota dělá zázraky. Vyrobte si zdravý jogurt s pomocí domácího jogurtovače.


A proč to vlastně dělat , když si můžete jogurt koupit už hotový v prodejně ? Důvody může mít každý jiné, tady jsou ty naše: . Mléko si nalejeme do hrnce a ohřejeme na cca stupnů. Stáhneme ze sporáku, a přidáme salko a sušené mléko. Teď již nalijeme do skleniček a dáme do jogurtovače na hodin, ale já jelikož jsem líná dělám to večer a nechávám celou noc.

Pro ty, kteří sní jeden jogurt měsíčně, se přístroj kupovat docela jistě nevyplatí. Patříte-li však mezi ty, kteří jogurty mohou takzvaně „na kila“, jogurtovač si . Máte rádi jogurty a pribináčky a máte jich vždy plnou ledničku? Někdy se sní až jogurtů za den. Tak jsem si jogurty začala dělat doma sama. A musím říct, že to byl bezvadný nápad.


Na narozeniny jsem dostala jogurtovač. Ale nebojte, není nutný, jde to dobře i bez něho. Profesionální výrobci do jogurtu dále přidávají titanovu bělobu, agar nebo nějaké jino zahušťuvadlo, a jogurtovou příchuť. Podle mě by se mléko nemělo vařit, ale zahřát by se mělo na max stupňů ( uchování vitamínů) a teplota pro množení jogurtových kultůr nesmí být vyšší než stupňů (ale ideální teplota je těch stupňů). Když se jogurt dělá bez jogurtovače , tak je dobré mléko schladit na stupňů, přidat ingredience, zamíchat, rozlít do . Dočetl jsem se, že při výrobě jogurtu bakteriální kultury přeměňují laktózu na kyselinu mléčnou.


Můj dotaz tedy zní: Je možné vyrobit jogurt v domácím jogurtovači z bezlaktózového mléka (popř. mléka se sníženým obsahem laktózy)? Pro mnohé z vás může být překvapivé zjištění, co vlastně dělá jogurt jogurtem. Než začnete pracovat s jogurtovačem , musíte nejprve naočkovat (tedy nakazit) veškeré mléko, které chcete proměnit v jogurt. MarkétaX(neregistrovaný).


Martu jogurtovač jsem dostala darem, bohužel bez návodu k použití, na jak dlouho tam dáváte jogurty ztuhnut? Cenově si bohužel moc nepolepšíte, ingredience jsou poměrně nákladné, ale výslednou .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.