Nejlepší auto nižší střední třídy

Ale úspěšný byl i Hyundai a dobrých Škod je tu také několik. Kategorii liftbacků a sedanů střední třídy jsem si poslední dobou nějak zamiloval. Nedá se říct, že by v ní bylo vyloženě špatné auto a všechny vozy jsou praktické, příjemné a velmi komfortní na dlouhé trasy.


Pořád však přemýšlím, které auto tomuto segmentu dominuje, shrneme-li dohromady kupní cenu, . Krásné auto , podvozek vlastně taky solidně funguje… Tak proč mě Renault Mégane zklamal? Vůz nižší střední třídy by měl být určitě praktický, vždyť jde velmi často o rodinné auto , případně služební.

A tady nejnovější mégane hodně nestíhá. Dozadu se za sebe neposadím ani já, natož takový Honza . Poprvé v historii se SUV dostala před malá auta na druhé místo. Každé páté auto prodané loni v ČR bylo SUV. Segment nižší střední třídy má díky Octavii skoro třetinový podíl.


Dařilo se luxusním a sportovním autům. O nejmenší vozy trh ztrácí zájem. Podvozek Fordu Focus s přehledem strčí do kapsy většinu aut střední třídy, do kufru Peugeotu SW se vejde se sklopenými sed.

Výborně ovladatelné auto nestrádá ani v praktičnosti. Opravdu jsme dali dohromady všechny kombíky nižší střední třídy , které se v době realizace testu na českém trhu prodávaly. Stejně jako Toyota i Renault vyslal do našeho testu auto s menším zdvihovým objemem, ačkoliv firma má v nabídce Mégane s moderní a výkonnou šestnáctistovkou. Zmodernizovaná Kia Sorento dostala nový automat a výbavu GT Line.


Ceny startují na 9tisících. Kia Sorento patří mezi SUV střední třídy ke stálicím, ačkoliv její prodeje nejsou na českém trhu nikterak závratné. Možná i proto jihokorejská automobilka přichází s mírně omlazenou verzí, která se změnila . To, čemu se u nás říká nižší střední třída , mají v Británii vedené jako kompaktní rodinná auta. Do pořadí se navíc ještě nezapočítává třeba nový Renault Mégane nebo Fiat Tipo.


Vítězství získal Opel Astra (v Británii vedený jako Vauxhall) před Mini Clubman a Seatem Leon. Opel Insignia v nové generaci bojuje o čest skomírající střední třídy. Má skvělý podvozek, jede tak tiše, plavně, a zároveň má řidič plnou kontrolu. Uvnitř je prostorný, přehledný a tak nějak „manažersky přívětivý“. Po liftbacku s dieselovým dvoulitrem jsem na samotném konci roku vyzkoušel také „terénní“ . Sorry není to IT ale na moto stránkách jsou diskuze mrtvé.


Typickou karosérií vozů nižší střední třídy je hatchback a kombi, častý je i sedan či výjimečně liftback. Automobily nižší střední třídy dosahují zpravidla délky až metru. Motory bývají benzínové a.

V tomto čísle ale není zahrnuta Škoda Octavia, kterou SDA chybně považuje za automobil střední třídy. Celkový rozpočet mám do 130. Zajímá mě nižší střední třída , kde mi v užším výběru zůstal Ford Focus, Opel Astra, Mazda Honda Civic a Kia Ceed. Ne nadarmo se o něm říká, že má nejlepší podvozek ve své třídě, navíc je velmi spolehlivý a Ford má jedny z nejnižších cen náhradních dílů a . Jaké nové auto do 3tisíc? Při výběru nejlepších testovaných vozů jsem se však kromě osobních pocitů a vzpomínek na testovaná auta snažil co nejvíce zohlednit i jejich objektivní.


Mazdaje dost možná nejřidičtějším autem neprémiové střední třídy. Když už jsem se na reklamu dodíval, nabyl jsem dojmu, že rozumně vybavené auto nižší střední třídy jde koupit od 300tis. V reklamě mají vždy nejlepší palubní systém, největší litá kola, panoramatická střešní okna, couvací kamery s vysokým rozlišením a víko kufru ovládané myšlenkou.


Horní řada pod displejem je vyhrazena systému infotainmentu, střední linie ovládá vytápěním ventilaci a klimatizaci a spodní řada před řadicí pákou je určena pro ovládání asistenčních systémů. Zábavu i spojení s okolím poskytují systémy IntelliLink kompatibilní s aplikacemi Apple CarPlay i Android Auto. Další zažitou pravdu bortí i Peugeot nižší střední třídy vybavený vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 1koní (kW). Ačkoliv si mnoho lidí myslí, že slabší motor je automaticky úspornější, zde je to naopak.


Navíc nepatří mezi úplně nejmenší auta kategorie, ale do nižší střední třídy , tedy rodinné kategorie. Poloterénní auta označovaná jako SUV jsou největším hitem posledních let. V Evropě už jde o nejprodávanější kategorii, český trh pravděpodobně ovládnou během několika měsíců.


Jedna z posledních silničních oáz klidu musí dříve či později vyschnout. Neomezená rychlost na německých dálnicích je znovu v ohrožení. Civic se nezdá, ale roli stěhováka zvládá natolik dobře, až bych se mu nebál přisoudit v tomto směru roli toho nejlepšího na trhu v sekci kombíků nižší střední třídy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.