Jak ušít plenku

Už na začátku těhotenství jsem se rozhodla (a manžel mě v tom podpořil), že ušetříme trochu toho odpadu a zároveň i naši peněženku a budeme používat látkové pleny místo jednorázových pampersek. Předmětem tohoto blogu není popisovat, jaké druhy látkových plen jsou na trhu, jaké jsou jejich . Objevila jsem (na internetu) více způsobů, jak ušít vícevrstvou plenu. Pokusím se informace shrnout a vybrat to nejzajímavější.


Nejčastěji užívané jednotky míry v anglických originálech jsou v palcích, a proto jsem míry při převodu do metrické soustavy pro zjednodušení upravila. Jedná se často o půlcentimetrové rozdíly, .

Nevím, co mě to popadlo v mé mladické nerozvážnosti, ale už u první dcerky jsem se rozhodla látkovat. V té době panovala absolutní skepse nad touto činností. Jednorázové pleny byly společností přijaty jako zázrak z nebe. Moje máma mluvila o látkovkách se zdviženým obočím a rukama povislými v klíně, . Látkové pleny na zkoušku nebo návod na ušití vlastní už rozebírají maminky na webu eMimino.


Podívejte se na jejich rady a přidejte. Nyní mě napadlo zkusit znova, ale protože není financí nazbyt budu ráda za radu jaké plenky koupit a nebo jak si je ušít sama doma. Jak se šije kalhotková plenka.

Vybíráme materiály tak, aby odpovídaly rozdělení na klučičí, holčičí a neutrální. Přeci jen, smyslem sady je vyzkoušet si domácí šití plenky bez nutnosti velké investice do materiálů a otravné přípravy materiálu. Zbyde Vám střih, takže designovou plenku si můžete ušít hned po této. Pro ušití plenky potřebujete pouze nit a . Množí se mi dotazy jak vlastně ušít plenku a žádosti o střih.


Jak ušít kalhotkovou AIO plenku má dokonale popsáno na svém blogu Caramilla. Pár jich mám postahovaných, takže dávám odkaz. Přikládám poznámky ke střihům, někeré jsem nezkoušela, tak dávám jen odkazy: aktualizace 19. Kalhotkové plenky a vše v jednom baby lucy . Konečně jsem se dostala k tomu, aby napsala a nafotila střih a postup šití kalhotkových plenek , jak jsem slibovala. Postup je u obou trochu jiný, ale nafotila jsem obě možnosti.


Milé švalenky a šikulky, vaše dotazy na plínečky a látky jsou k mé radosti stále častější a pomohly mi sesumírovat si v makovičce. Stačí otevřít a budeš v obraze. Roste s dítětem, přistihla jsem se totiž při tom, že mi zmenšování na patentky vadí (často se to rozepíná, když plenku třeba vyndavám z pračky nebo rovnám, abych ji dala dítěti), takže jsem stejně zmenšovací plenky vždy používala hned. Pokud chcete trochu rozmaru, plenka se dá ušít ze zbytků jako patchworková. Aby plenka lépe schla, nenašívám sací vrstvu natvrdo dovnitř, ale dělám AIO kapsové, které lze vevnitř vyplnit úplně čímkoliv.


V mém případě čtvercovkami s bambusového froté a vkládačkami z bambusu a konopného flízu.

Ušít takovouto plenku je celkem jednoduchá záležitost a vyjde to na pár korun. Pár plenek jsem si nejprve koupila, a protože ani jedny nebyly takové, jaké bych si představovala, rozhodla jsem se je ušít sama,“ vzpomíná na své začátky Hladíková. Jak vás napadlo začít šít látkové pleny ? V těhotenství jsem se docela nudila, a protože manžel už . Tak jsem dneska potřebovala ušít závěs a záclonu a když už jsem měla venku šicí stroj, tak jsem ušila i něco do výbavičky.


Hrdě jim říkám, že ne, ale z nějakého hezkého, třeba puntíkatého či vzorovaného flanelu, bych hned několik plenek ušila :o). Síťky na praní ostatních citlivých věcí, pytel na vlhké oblečení nebo třeba .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.