Domácí kuřecí šunka

Napadlo vás někdy vyzkoušet si doma udělat pravou šunku ? Tak jestli s tím jen trošku koketujete, moc vám to doporučuji, protože si opravdu pochutnáte. Už dlouho mne to lákalo, ale neměla jsem odvahu a ani náčiní. Až jsem šla před vánocemi do Globusu a oni zrovna měli šunkovar v akci.


I v prvním lednovém Nekupujeme, vyrábíme se podíváme na to, jak si doma připravit dobroty bez náhražky, zvýrazňovačů chuti a dalších věcí, které nemají v jídle co dělat. Začínáme domácí kuřecí šunkou!

K Vánocům jsem dostala šunkovar – parádní ulehčení pro domácí přípravu šunky. Na interenetu a nejen tam najdete spoustu receptů na šunky, které se vařily bez něj a určitě budou výborné, ale se šunkovarem je to jako udělat si toust v toustovači . Jednoduchý a levný recept na výbornou domácí šunku , po které se rychle zapráší, navíc i ušetříme peníze. Domácí kuřecí šunka pečená v plechovce recept. Tohle je zajímavý recept jak si udělat doma kuřecí šunku v plechovce. Toto si určitě nekoupíte v obchodě, protože domácí šunka neobsahuje žádná barviva, konzervační látky, ochucovadla a podobně.


Tento krok děláme proto, aby se šunka. Já jsem byla hodně nadšená. Moje nadšení se znásobilo tím víc, když se mě zeptala, jestli ho nechci půjčit, že ho ozkouším.

Jaká mohla být jiná odpověď, . Může za to dcera posedlá zdravou výživou. Přinutila mě přečíst si seznam éček na obalu šunky, kterou jí vozím z obchodu. Tak toto se prezentuje jako to nejlepší , co můžeme dávat dětem? A tak jsme v domácích podmínkách spolu uvařili šunku vlastní.


Základní směs byla hotová za půl hodiny. Návod jak na domácí šunku v nerezovém šunkovaru. Pustili jsme se do přípravy domácí kuřecí šunky v nerezovém šunkovaru Orion, a máme pro vás podrobný návod a chutný recept.


Příprava je velmi jednoduchá a zvládne ji i úplný začátečník. Výsledek vás ohromí a vaše chuťové buňky budou jásat blahem. S domácí šunkou se to má jako s domácím chlebem.


Kdo aspoň občas neuvaří šunku a neupeče chleba, jako by nebyl. Kromě vepřové pečeně můžete použít i vepřovou kýtu, plecko, hovězí zadní, kuřecí nebo krůtí maso. Není nad šunku domácí výroby. Kameraman Marek Tichý dotáhl recepturu k dokonalosti, věříme tedy, že i Vám se podaří tuto lahůdku připravit na jedničku hned napoprvé.


Na výrobu domácí krůtí šunky budeme potřebovat takzvaný šunkovar. Buď se nám podaří sehnat klasickou řeznickou formu, kam se vejdou kg masa, anebo se spokojíme s domácím šunkovarem, který se dá sehnat například v železářství, ale můžeme se poohlédnout i na internetu. Honza používá šunkovar z nerezu.

Ingredience: kg kuřecích prsou g vypeckovaných zelených nebo černých oliv g kuchyňské soli g. Maso promícháme se solí a cukrem. Vše potom důkladně prohněteme – sůl a cukr je třeba do masa pořádně „zapracovat“. Zcela náhodně jsem narazila v časopise na reklamu šunkovaru od Tescomy. A samozřejmě, hned jsem si říkala, jak bych to ráda vyzkoušela, a jak pak přejdu jen na domácí šunku atd. No, nestalo se :D Tedy, šunkovar jsem nakonec dostala od tchýně, to ano, ale rozhodně jsem zcela nepřešla na domácí.


Omyté a osušené maso nakrájíme na kostky, vložíme do nádoby, přidáme sůl, cukr, vodu a promícháme. Dáme na hodin odležet do ledničky při teplotě 4-° C. Nádobu na výrobu šunku vyložíme mikrotenovým sáčkem a natlačíme do něj odleželé maso tak, aby nikde nezůstaly vzduchové bubliny. Prolistujte si kuchařku domácích delikates! Pokud jste si doposud pochutnávali na italské Parmské šunce, španělské Jamón curado, Holštýnské či Pražské, věřte , že dnes si pochutnáte i na té zlínské „tescomácké“. Recept na domácí šunku , kterou nemusíte složitě míchat, protože bude vyrobená z jednoho kusu masa.


Můžete vyrobit šunku vepřovou, hovězí, krůtí i drůbeží.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.