Cukrářské rakvičky

ORIGINÁLNÍ ČESKÉ FOTORECEPTY: Křehkou dobrotu, která se rozplývá na jazyku, zná jistě každý. Kdysi se doma pekly velice často a na svátečním stole nesměly chybět. Dnes je však kupuje každý v obchodě, byť třeba v podobě polotovaru určeného k plnění. Už to ale zdaleka nejsou ty rakvičky.


Až se vás někdo filmovými slovy Rudolfa Hrušínského zeptá, jestli chcete rakvičku, nebo věneček, žádejte přesně tyhle rakvičky ze sladkého drobivého žloutkového těsta s nadýchanou neslazenou šlehačkou.

V míse utřeme do pěny žloutky, polovinu cukru a amonium. Necháme přes noc v chladničce. Další den přidáme zbylou polovinu cukru, mouku a. Dobrý den, dělala jsem krát Vaše rakvičky na 100stupňů a pekla hodiny a měla jsem je syrové. Nevím kse se stala chyba.


Zkoušela jsem jednou sodu a jednou cukrářské droždí a nevyšlo to až po třech hodinách. Dškuji a pěkný den Hana.

Michaela Matuštíková recepty. Nejlepší rakvičky dělá kamarádka Magda, cukrářka v Krušných horách. Plní je koňakem, polévá čokoládou a šlehačkou nešetří. Jenže já jsem si umanula, že si upeču takové, jaké dělávala babička. Chystala jsem se k tomu opravdu dlouho.


Mohla bych poprosit o radu, jak na rakvičky ? Chtěla bych se držet receptu pouze žloutky a cukr, bez mouky a škrobu. Vždycky mi prasknou a celé se otevřou. Možná i poměr cukru ke žloutkům-dávám 1:1. A až se mi povedou třeba ty . Internetový obchod společnosti FANY Gastroservis. Uvidíte – ani rakvičky , ani kremrole nejsou vůbec žádná věda.


Doporučujeme kremrole plnit umělohmotnou zdobičkou, protože cukrářský sáček se za chvilku promáčí. Nikdy jsem rakvičky nepekla. Moje maminka asi také ne, tak mi nezůstal žádný osvědčený rodinný recept.

Co s tím, když chci vyzkoušet novou formu? Zjistila jsem že recepty na rakvičky se od sebe příliš neliší. Jen nad příměsí mouky jsem našla zdvižený prst – cukráři to rozhodně nedělají!


Jsou to stálice v nabídce českých cukráren, bez kterých si mnozí z nás nemohou představit rodinnou sešlost nebo posezení s kávičkou. Cukrářka Iveta Fabešová se s námi podělila o recepty na nejoblíbenější české zákusky. Větrník podle Ivety Fabešové Dalších fotografií v galerii.


Staré tradiční recepty také uvádějí jako jednu ze surovin specifický prášek na pečení - cukrářské droždí (tzv. amonium). Fajn, neměla jsem nejmenší ponětí, kde tohle můžu sehnat (teď už vím, že ho mají v každé české drogerii). Ale děkuji Bohu za pedii!


Zde jsem se totiž dozvěděla, že je to pouze starší . Dáme do chladna do druhého dne odležet. Recept na žloutkové křehulky krok za krokem. Dnes vám přinášíme výborný FOTORECEPT na cukroví, které svou chutí připomíná cukrářské rakvičky. Rakvičky bezlepkové cukrářské 12ks PR . Vyrábí se z vaječných žloutků, které se utřou s cukrem, moukou a cukrářským droždím. Směs se naplní do speciálních kovových formiček a upeče se v troubě.


Vychladlé rakvičky se zdobí šlehačkou a čokoládovým toppingem. Po několika více či méně zdařilých pokusech o macarons mi začaly přebývat žloutky. Hledala jsem a hledala, až jsem našla tip, co s nimi.


Hit mého dětství - rakvičky - v netradičním tvaru. Vlastně jsou to spíš urničky, jak je nazvala moje kolegyně. Bohužel se nepovedly, vylezly z košíčků a uvnitř byly syrové.


Cukrářské potřeby,suroviny,barvy,jedlý papír, cukrářské hmoty,polevy, cukrářské zdobení,vykrajovátka,formy,patchwork,kuchyňské pomůcky,svíčky, cukrářské sáčky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.