Největší chemická firma na světě, německý BASF, je zároveň i jedním z nejrozšířenějších světových výrobců chladicích kapalin. Každopádně tvrzení našeho nejstaršího výrobce nemrznoucích směsí, že jejich produkt nemáme míchat s chladicími kapalinami jiných značek, lze považovat za značně zkostnatělou bariéru k . Prý se ty chladící kapaliny nemají míchat - tak se ptám raději předem kdyby jí bylo potřeba dolít. Mísitelnost chladících kapalin je běžnou otázkou.
I kdyby jsi tam měl přes léto jen minimum té růžové kapaliny a větší množství vody, tak je to lepží než míchat více druhů kapalin. Chladicí systém při použití nevhodné (vlevo) a správné (vpravo) chladicí kapaliny.
Chladicí kapaliny pro osobní automobily se prodávají nejčastěji jako nemrznoucí koncentrát (pokud není na etiketě uvedeno jinak) a před použitím do systému je nutné je naředit vodou. Vím nebo dočet jsem že se nesmí míchat červený a zelený fridex( chladící kapalina )Prý rozleptá těsnění. Skusil to vůbec někdo nebo je. Ve starším FORDU Mondeo (MK I) jsem měl modrou chladící kapalinu, která mi zbyla. Nyní mám novější typ Mondea (MK III), kde je červená chladící kapalina.
Do auta se údajně vejde litrů růžové kapaliny. Pokud doplňujete chladicí kapalinu , dolévejte ji do studeného motoru, mohlo by dojít k popraskání hlavy válců. Pokud na cestě zjistíme, že je v systému . Každá kategorie chladících kapalin , tedy A,B,C,D nebo nejnovější F používá tyto přísady jiné.
Kapalina G(oranžová) je originální kapalina . A právě zde se nachází ten problém. Tyto látky mohou mezi sebou různě reagovat, a to dokonce tak, že vytvoří látky negativně ovlivnující celý chladící systém. Proto také výrobci chladících kapalin důrazně varují před mícháním. Smí se třeba míchat zelená s modrou a červenou,škodí to?
Nebo co se používá do jakých značek? Třeba je pravda,že do peugeotů by měla patřit jen Ga nic jinýho? Nevim třeba co na hliníkový hlavy atd. Dík za rozšíření vědomostí :).
Z článku není zřejmé, jestli se kontrola hladiny chladící kapaliny provádí u studeného nebo zahřátáho motoru. Kdo se pohybuje v oboru nebo čte odbornou literaturu ví, že chladící kapalina se v rámci údržby nemění. Obě jdou navzájem míchat , problém je že už nikdo jednoduše neurčí mrazuvzdornost kapaliny.
Směs chladicí kapaliny se liší i mezi regiony. Například české servisy ji míchají ze dvou dílů chladicí kapaliny a tří dílů vody. Ovšem pro severské země se doporučuje jedna ku jedné. Neplatí, že čím více chladicí kapaliny , tím větší je odolnost vůči mrazu,“ upozorňuje Miloš Hodač ze Škody Auto.
Koncentrát chladicí kapaliny je tvořen obvykle procenty monoetylenglykolu, který brání zamrzání, posouvá výš bod varu a maže vodní pumpu. Dvě procenta bývají vody a zbylých šest obvykle tvoří aditiva.
Mají následující složky: Inhibitory koroze. Tak mě v servisu doplňovali vše, co bylo zapotřebí a nezašroubovali zátku na vyrovnávací nádržce chladicí kapaliny. Přišel jsem na to náhodou po ujetých 300km při mytí kolky wapkou, kdy se červená zátka mrskala na tom poutku.
Snažím se dopídit jaká chladící kapalina je vhodná pro Citroen Saxo 1. Castrol Antifreeze ) , teď tam mám nějakou do zelena. G(např. felicia new ) a fialová GPLUS ( fabia) je něco jiného a míchat se nesmějí !
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.