Pasivní bezpečnost

U automobilů mezi prvky pasivní bezpečnosti patří zejména deformační zóny . Prvky pasivní bezpečnosti. Vedle robustní karoserie, která je z velké části tvořena z vysokopevnostní oceli a deformačních zón, se o bezpečnost posádky starají bezpečnostní pásy a kompletní sestava airbagů, která chrání cestující ze všech stran. Sloupek řízení i pedálová skupina se při nehodě řízeně deformují směrem od . Obecně lze říct, že tyto prvky působí až při nehodě.


Na rozdíl od aktivních prvků přicházejí pasivní prvky bezpečnosti na řadu až v okamžiku havárie.

Jedná se o konstrukční zařízení, jejichž cílem je . Dále je zde uveden popis jednotlivých prvků pasivní a aktivní bezpečnosti. V poslední části práce jsou uvedeny nejmodernější prvky týkající se ochrany pasažérů, které jsou již zkoušeny a budou možná jednou velmi důležitými ochrannými prvky v osobních automobilech. Klíčová slova: pasivní bezpečnost , aktivní . Zvládli byste zkoušku z autoškoly?


Vyzkoušejte si testy z autoškoly online. Mezi prvky pasivní bezpečnosti patří: 1) Účinný brzdový systém. SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Zádržné systémy.

Aerodynamická stabilita. Zobrazit správnou odpověď. PASIVNÍ BEZPEČNOST AUTOBUSŮ. Pro autobus jako prostředek hromadné dopravy je otázka bezpečnosti mimořádně důležitá. Oproti ostatním motorovým vozidlům je specifická zejména ochrana přepravovaných osob.


Proto existuje řada mezinárodních předpisů, které jsou buď platné pouze. V následující části se zabývá konstrukcí a využitím moderních prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s chodci. V třetí kapitole je pozornost věnována porovnání modelových situací střetu vozidla s chodcem, řešených pomocí simulačního . Závěr práce obsahuje příklad čelního nárazu automobilu s řidičem seniorem a činnost jednotlivých prvků bezpečnosti. Technický a zkušební ústav stavební (TZÚS) seznamuje s vybraným souborem norem, podle kterých zkouší a posuzuje technické vlastnosti výrobků, jež mají vliv na pasivní bezpečnost na dopravních komunikacích v České republice.


Ochrana cestujících a ostatních účastníků silničního provozu v případě nehody. Pasivní bezpečnost ve vozech značky Mercedes-Benz. Pohybová energie vozidla při havárii má být pohlcována tak, aby byli co možná nejméně ohroženi cestující. Proto je karoserie vozu rozdělena na tři části, uprostřed s prostorem pro pasažéry, který je bezpečnostní . Již v minulosti, kdy se generace našich předků pustily do stavby automobilů, začaly se zabývat jeho bezpečností. Ve srovnání s dnešními vozy to jsou ale dva téměř nesrovnatelné světy.


Spíše je dnes otázkou, kolik z těch desítek komponentů ve stavbě moderního automobilu 21.

V posledním videu se zaměříme na prvky pasivní bezpečnosti , které používejte aktivně, jen u airbagů to raději. Stěžejní je použití nehořlavých materiálů. Patrick na sobě prováděl testy, ze kterých stanovil základní požadavky na pasivní bezpečnost automobilu. Z těchto testů vznikly tyto závěry:.


V komentářích k různým článkům se objevují dosti často zkreslené pohledy na pasivní bezpečnost osobních vozidel. Chtěl bych se pokusit tímto článkem uvést věci na pravou míru. Neočekávejte zcela přesná a vyčerpávající data, na to jsou zde normy a předpisy, případně výsledky testů státních nebo . Pod pojmem pasivní bezpečnost rozumíme všechna konstrukční opatření, která slouží k tomu, aby byli cestující ve vozidle patřičně chráněni, popř.


Pojem se vztahuje zvláště na chování vozidla při kolizích (nárazové zkoušky) a zohledňuje kromě ochrany vlastní i ochranu jiných . Aktivní bezpečnost zahrnuje opatření snižující možnost vzniku dopravní nehody, zatímco pasivní bezpečnost zahrnuje opatření, která snižují následky již uskutečněné nehody. Bezpečnost silničního provozu mohou ovlivnit účastníci silniční dopravy, stav a zabezpečení dopravní komunikace a bezpečnost samotného vozidla .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.