Postup utahování hlavy

Anotace: Hlava motoru, blok motoru, těsnění pod hlavou , pravítko, utahovací moment, utahovací plán, momentový klíč, vačkový hřídel. Fotografie pořízené v reálných podmínkách odborného výcviku dokumentují každý krok pracovního postupu při kontrole, údržbě a opravách částí silničních motorových vozidel. Princip funkce strana 6. Postup utahování strana 10. Profesionální oprava strana 13.


Testování kvality strana 14.

Technické údaje strana 16. Utažení hlavy válců - postup. Pro sportovní účely doporučujeme utáhnout hlavu válců nepatrně více, záleží na vlastním uvážení a provedených úpravách na autě. Přiblížíme Vám sedm kroků, podle kterých musíte postupovat , abyste správně a profesionálně namontovali těsnění pod hlavu motoru.


Nutno podotknout, že všechny šrouby by měly jít zašroubovat volně. Pokud tak není, zkresluje to utahovací moment a je lepší šroub několikrát zatočit a vytočit. Samozřejmě před každým . DŮLEŽITÉ : nepoužívat šrouby hlavy válců delší než 1mm.

Potřít tukem MOLYKOTE G RAPID PLUS závit šroubů a opĕrnou plochu pod jejich hlavami. Etapa : postupovat šroub po šroubu ve stanoveném pořadí . Při demontáži je třeba zachovat tento postup. Pořadí utahování šroubů hlavy válců.


Při použití nesprávného utahovacího postupu dochází k nerovnoměrnému rozložení. Otvory nejlépe vyčistíme tak, že je vyfoukáme stlačeným vzduchem nebo je vyčistíme šroubovákem obaleným hadrem. Těsnění hlavy válců vždy vyměníme za nové.


Pozor: těsnění hlavy válců je typu „Astadur“. Povolíme šrouby hlavy válců ve správném pořadí – křížem od krajů do středu. Demontujeme hlavu válců.


Popis : ObrázekPopis: . Pro utěsnění kapalinových průchodů bývá těsnění již od výrobce opatřeno elastomerem. Vždy pečlivě kontrolujeme správnou polohu těsnění, aby nezakrylo některý z kanálků. Měření přesahu pístu nad rovinou bloku.


Nasadit těsnění se musí správně. V opačném případě může dojít k překrytí ( částečnému překrytí) některého z kanálů. Opětovná montáž hlavy vyžaduje přesný postup dotahování hlavových šroubů, samozřejmě utahovacím momentem.


Pokud je chladicí soustava kontaminovaná olejem, je třeba ji vyčistit,.

Začneme povolovat šrouby upevňující hlavu motoru, postupujeme v opačném pořadí, než se šrouby utahují. Nm, následuje dotažení o úhel stupňů, pak ještě . Ano, dvěstěčtyřicet stupňů, plusminus šest stupňů, pevným klíčem. To je nárůst momentu dost velký. U naftových motorů dokonce postup s utažením na 30Nm, pak ještě o 50°, povolením a utahováním v příčných průřezech od středu do krajů - tak se utahovala hlava na Škodě 7R. Urbanec Laguna Grandtour 1 . Respektujte instrukční pokyny pro montáž těsnění - tzv.


Rovněž tak pořadí utahování podle výrobce motoru. Jestliže tyto informace nejsou k dispozici, použijte křížový nebo rotační systém, začínající ze středu hlavy. Tu jsem ti dopsal do šipky která na něj ukazuje, nezapomeň u něj utěsnit závit. Nemáte dostatečná oprávnění pro zobrazení souborů připojených k tomuto . Montáž hlavy válců motoru Škoda 1. Lukáš Buřval, Pavel Klaus, Petr Tomčík. IPN Podpora technických a přírodovědných oborů.


Regionální koordinátor pro Moravskoslezský kraj.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.