Matice bcg

Matice ukazuje spojitosti mezi tempem růstu obchodů a konkurenční pozicí společnosti. Slouží především manažerům společností jako pomoc při řízení a rozhodování se o . Používá se pro hodnocení porfolia produktů podniku. Její podstatou je hodnocení jednotlivých produktů, tedy výrobků či služeb podniku ve dvou dimenzích - míra . Podívejte se na příklady v praxi.


May Situační analýza patří k významným nástrojům strategického managementu.

K tomu, abychom totiž mohli říct, kam půjdeme, potřebujeme nejprve zjistit, kde vlastně jsme. Zároveň slouží jako strategický nástroj, jelikož umožňuje firmě uvědomit si svou pozici na trhu, identifikovat (podobně jako při SWOT analýze) své silné a slabé stránky, a na . Postup pro řešení příkladu, který se objevuje ve zkouškovém testu v testovacím centru. Postup ukázán na příkladu ŠKODA AUTO z přednášky.


Produkty jsou rozdělené do polí matice podle tržního podílu a podle růstu daného trhu. Kombinací těchto parametrů pak vznikají čtyři skupiny produktů: Otazníky. Produkty, které mají nízký podíl na rychle rostoucím trhu.


Analýza BCG Patří k strategickému plánování v managementu. Základem modelu je myšlenka, že objem hotových peněz, vytvořených jednotlivými produkty, je velmi těsně spojen s tempem růstu .

BCG = matrix boston consulting group . BCG matice nazývaná též jako Geowth- share Matrix. Více se o těchto modelech dočtete ve specializované literatuře. Informace zadané do matice BCG vygenerují . Dojné krávy – Cash cos – jsou nejlepší tím, že přinášejí ohromné tržby a nevyžadují větší finanční zásahy.


Organizace tímto podporují rozvoji nových . PIMS (Profit Impact of Marketing Strategy). Shellova matice (Shell directional policy matrix). V matici se na svislé (vertikální) ose vyjadřuje . Abstract: Hlavním předmětem práce na téma „Rozhodnutí o rozvoji výrobkového portfolia ( matice BCG a GE)“ je objasnit problematiku podnikatelského portfolia, zejména pak jeho velikost, skladbu a efektivnost. Práce detailně rozebírá výrobkové portfolio společnosti „Framoliva S. Boston Consulting Group.


Tempo růstu trhu dává přírůstky tržeb celého odvětví za dané období. A) Relativní podíl na trhu. Při hodnocení podílu na trhu se nevychází z absolutního podílu, ale ze vztahu k podílu na trhu největšího konkurenta.


Tato osa využívá logaritmické stupnice, kdy hodnota představuje situaci, kdy tržní podíl hodnocené . Portfolio matice BCG V této matici se na vertikální osu zaznamenává skutečný (nebo potenciální) růst trhu za určité období a na horizontální osu relativní tržní podíl, což je . Koyo Bearings, její výrobní činnosti, analýze výrobního procesu a aplikaci metod popsaných v teoretické části. Součástí této práce je také kapitola s doporučením na změny v rámci výrobního procesu a návrhům na jeho zlepšení.

Klíčová slova: situační analýza ○ SWOT analýza ○ TOWS matice ○ matice EFE ○ matice IFE ○ portfolio matice BCG ○ portfolio matice GE ○ portfolio matice životního cyklu odvětví ○ analýza GAP ○ analýza zkušenostní křivky ○ analýza konkurenční výhody ○ analýza struktury sortimentu podle Druckera ○ ABC .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.