Vliv železniční dopravy na životní prostředí

Vliv dopravy na životní prostředí. Kromě svých pozitivních efektů, má. Poškozování životního prostředí způsobuje nejen doprava samotná, ale i výstavba a provoz dopravní infrastruktury. Se stavbou silnic, dálnic, letišť i železničních koridorů jsou spojené zábory půdy a narušování ekosystémů.


Doprava zásadně ovlivňuje i . Dále analyzuje úsilí EU o dosažení udržitelného rozvoje prostřednictvím podpory udržitelné dopravy, včetně nejvýznamnějších projektů a programů v předmětné oblasti.

V závěru se práce zabývá současnými možnostmi a trendy v oblasti snižování dopadu negativních vlivů železniční dopravy na životní prostředí. Vodní doprava patří mezi nejstarší druh dopravy. V souvislosti s negativními vlivy dopravy na životní prostředí se hovoří nejčastěji o znečištění ovzduší, avšak nezanedbatelný je také podíl na kontaminaci dalších složek životního prostředí jako jsou např.


Nelze opomenout ani zábor půdy dopravní infrastrukturou a . Klíčová slova: životní prostředí , znečištění ovzduší, hluk a vibrace, skleníkový efekt, po- škození ozonové vrstvy. Letecká doprava vykazuje v. Nejvíc citlivé na vliv škodlivých látek jsou děti. V přímé návaznosti je rozvíjen systém hodnocení vlivů dopravní infrastruktury na životní prostředí ve smyslu zákona č.

Se stále narůstajícím objemem dopravy vzrůstá i význam vlivů dopravy na životní prostředí , a nejedná se pouze o hluk a emise. Nároky železniční a veřejné dopravy jsou oproti individuální automobilové dopravě mnohonásobně menší. Porovnání nároku na prostor jednotlivých druhů dopravy.


Právě v této době začala doprava jako proces mít negativní vliv na životní prostředí , který se neustále. Stručný souhrn vlivů emisí z dopravy na životní prostředí a lidské zdraví. TJ) vede metro, následované tramvajovou a trolejbusovou dopravou, s malým odstupem následuje železniční doprava , naopak IAD spolu s autobusovou . Jedná se vlastně o mobilní.


Odhadované investice do modernizace železniční sítě jsou 1– 2mld. V rychlosti a operativnosti je nenahraditelná, má však negativní vliv na životní prostředí výfukovými plyny, hlukem a vibracemi. Prostřednictvím silniční dopravy lze transportovat ve své . Spotřeba energie v železniční dopravě (NACE 4 a 4).


Rovněž proti nákladnímu. Parní stroj, první železnice a praktické využití elektřiny umožnily zvyšovat množství přepravovaného materiálu a lidí za zkrácenou dobu. Energetické zdroje dopravy a jejich vliv na životní prostředí.


Vužívání těchto zdrojů s sebou přináší poškozování životního prostředí ať už při získávání nebo využívání. Většina studií zkoumá vliv škodlivých emisí na životní prostředí. Nepřehlédnutelný je ale také vliv hluku a vibrací na život a zdraví člověka.


Velkým problémem dopravy je produkce značného množství nadměrného dopravního hluku a vibrací.

Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémĤP. HISTORIE HLUKOVÉHO MAPOVÁNÍ. Abstrakt: Příspěvek stručně popisuje vliv dopravy na životní prostředí.


Hlavní náplní je však historický vývoj mapovaní hluku z dopravy v České . Tato bilance emisí zahrnuje emise ze silniční dopravy (včetně emisí TZL z otěrů a emisí VOC z odparů palivového systému benzínových vozidel), železniční , letecké a vodní dopravy a dále emise z nesilničních zdrojů (zemědělské, lesní a stavební stroje, vozidla armády, stavební stroje, údržba zeleně, apod.). Konference Inspirujme se. Jaký vliv má doprava na životní prostředí autaveskole. Málokdo si uvědomí, že tyto účinky jsou dnes sice ve stálých (hlídaných) mezích, ale již se nikdo .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.